Salı, Kasım 04, 2008

Hayat Sen Ne Çabuk Harcadın Beni...


Başlıkdan da anlaşılacağı üzere bu ara yine karamsarlık sardı beni,bilmiyorum bazen hayattan hiç bir beklentimin karşılığını alamadığımı hissediyorum.Sanki öylesine bir rüzgara kapılmış sürükleniyorum gibi...
.
Hangimizin hayalleri gerçek oldu sanki diyebilirsiniz ama benim en büyük hayalim çocuklarıma kendim bakıp büyütmek,büyürken hiç bir anını kaçırmamak.Akşam gidince annanesinden bak bugün böyle yaptı,bak bugün şöyle yaptı dediğini duymak istemedim hiç bir zaman,o anlarında tek ben yanında olmak tek ben yavrumla o anları paylaşmak istedim.Ama hayat şartları yaşam standartları için çalışmam şarttı,hala da şart.
.
Peki nereye kadar bu koşuşturma?..ben ne zaman çocuklarımla başbaşa kalabileceğim.Sena'nın en büyük hayali olan sınıf annesi ol bu sene anne ne olur? yalvarmalarını ne zaman gerçekleştireceğim? Onları da bu çarkın içine sokmam gereklimiydi...Bazen diyorum çocuk istemekle egomu mu tatmin ettim,onlara yeterli annelik yapamadıktan sonra her anında yanında olamadıktan sonra ne anlamı var,ilerde ben onlardan ne bekleyebilirim?...
.
Bana demeyecekler mi anne sen bizim ihtiyacımız olunca bizi bir eşya gibi annaneme bıraktın akşam da aldın ama gündüz de benim sana ihtiyacım vardı düşünce,canım yanınca yanımda seni aradım,annemi istiyorum diye ağladım ama sen yoktun....demeyecekler mi?....Onlara bunu yaşatmaya ne hakkım vardı...
.
Çok üzgünüm ,çok canım sıkkın,bir tek çalışan anne ben değilim biliyorum hatta benim çocuklarım annemde kreşde,yuvada filan değil çok şükür bunu da biliyorum ama şu kalbime söz geçiremiyorum,her anımı onlarla paylaşmak istiyorum.Bunları düşünerek sıkılıyorum...sıkılıyorum...

20 yorum:

EHA dedi ki...

allah senin benim ve bütün çalışan ananelerin yardımcısı olsun.
her anlarında yanlarında olamasanda sen çok duyarlı sevgi dolu ve iyi annesin bence yazdıklarından bu hissi alıyorum eminim kızlarında senin gibi iyi insanlar olarak yetişiyolar ve seni anlıycaklardır ilerde.
kimi anneler varki çalışmasalar bile çocuklarıyla paylaşabildikleri 10 dakikaları yok,eminimki sen işin bitince bütün yanlızlıkları telafi edebilen bir annesin.kendini üzme herşey yavrularımız için allah onlara saglık versin.

Adsız dedi ki...

hiç sıkılma canım.Biliyorum annelik işte çocuğundan ayrı kalmak saniyelik bile olsa çok zor.Aklın hep evdedir eminim.Ama onlara daha iyi bir gelecek için bu şart bence.En azından yine onların yanındasın.Akşam gittin mi evinizde birliktesiniz,daha kötülerini düşün.Ve senin yaptığın (çalışmak)maalesef bugünün şartlarında bir zorunluluk..Böyle düşün ve gönlünü ferah tut...

meleklerim ve ben dedi ki...

Teşekkür ederim Haticecim.Evet ne anneler görüyoruz,duyuyoruz.

meleklerim ve ben dedi ki...

Çok hakılısın Neyrancım,her şey onlar için.İşte bazen böyle duygu patlamaları yaşıyorum.

gülücüklerim benim dedi ki...

Offff offf yine yaramıza parmak bastın, ben seni teselli edemeyeceğim çünkü ben de aynı durumdayım,aynı şeyleri hissediyorum ve korkuyorum suçlanmaktan, bir gün cevap verememekten....
Tek söyleyebileceğim yazdıklarının altına imzamı atarım arkadaşım.

meleklerim ve ben dedi ki...

Canım benim kader arkadaşım,12 senelik arkadaşlığımızda başka bir konumuz olmadı değil mi?.Çocuklar aşağıya çocukar yukarıya.

SMİLENA dedi ki...

hiç sıkılma canım.evde olunca da sürekli çalışmak istiyor insan.tabii çocuğunun hiç bir anını kaçırmamak ister her anne.ben gözümü açtığımdan beri hep kreşlerde okullarda büyüdüm.annem hep çALIŞTI ve bunun için onu asla suçlamadım.inan bana.çocuklara eve geldiğinde verdiğin o sevgi ve kısacık zaman bile yetiyor.bence sen çok iyi bir annesin.meleklerin nekadar şanslı.canım arkadaşım....
sevgilerle

mummy dedi ki...

Ay dur yahu napıyosun içimizi karartma şimdi..Ben onların annelerini anlayacaklarından eminim ileride...Sen çalışıyorsan onlar için değil mi onlara daha iyi bir gelecek sağlamak için değil mi haksızlık etme kendine...Senin tüm gün yanında olmalarından daha önemli bişey var..Yanında olduğun zamanlarda onlarla güzel şeyler paylaşabilmen..Sakın üzme kendini böyle...Öptüm güzelleri...

böğürtlengözün annesi dedi ki...

Al bendende o kadar arkadaşım , bu psikoloji ile diyecek bir şeyim yok :(

çise ve annesi... dedi ki...

çok haklısın canım çok önemli bir konuyu dile getirdin. bende A.İ.B.üniversitesi bilgisayar mezunuyum ama çise olunca çalışma hayatına son verdim.boşunamı okudum diyorum bazende.ama annelik çok farklı bişey yavrunu hep yanında istiyorsun işi hiç düşünmüyorsun ama nereye kadar.birde hayatın başka yönü var çalışmak,bişeyler üretmek en güzeli, arada bir bunalama girsekde çalışmak çok önemli,bende üç aydır kendi işime gidiyorum .çalışalımki yavrularımızın her isteğine cevap verebilelim kocaman öpüldünüz

Gelin Ayşe dedi ki...

Sen çok iyi bir annesin biliyorsun demi. Hayat şartları insanlara neler yaşatıyor. Hiç kimse istedigi , bekledigi yerde degil. Çocuklarını büyürken görmek bir annenin en büyük hakkı degilmi? ama hayat şartları işte .. Sen hiç üzme canını. zaten çocukların senin zevk için calışmadıgını biliyorlarki. sana hiç kızmazlar için rahat olsun. Hatta tam tersi annem bizim için yıllarca calıştı yoruldu, biz ona çok iyi bakmalıyız diyecekler emin ol. Belkide bir iki sene sonra bu dilegin gercekleşecek ablacım.İnşallah ..

meleklerim ve ben dedi ki...

-Teşekkür ederim Semracım,yüreğime su serptin inşallah kızlarım ilerde beni suçlamazlar.

-Mummy cim herşey onlar için zaten,nefes alma sebebib onlar benim.

-Burcucum onların geleceği için olmasa bu sıkıntılarım her şeye boş verirdim çoktan.

-Fatmacım çalışmanın tek iyi yanı bu zaten her istediklerini verebiliyoruz,maddi olarak ama manevi olarak istediklerini?...

-Ayşecim teşekkür ederim canım benim,inşallah ilerde senin dediğin gibi düşünürler,benim için en güzel ödül olur bu.

Mehtap dedi ki...

Canım benim, çok haklısın ama dediğin gibi en azından çocukların emin ellerde.Neler neler var.bence bardağın dolu tarafından bak.Bizim yerimizde olmak isteyen o kadar çok insan var ki.Sırf ekonomik özgürlüğü olmadığı için eşinin binbir türlü pisliğini çeken kadınlar oluyor.Ben bayanların çalışması taraftayım.Çok şükür allahımıza bizim böyle sıkıntılarımız yok ama kader.İlerde çocuklarımız da kendi ayakları üzerinde durabilmeli.Herşey onlar için.Biz işten arta kalan zamanlarda herşeyi bir kenara bırakıp onlarla ilgileneceğiz.Aradaki boşluğu bu şekilde kapatabiliriz.Üzme tatlı canını.Öpüyorum seni ve meleklerini.

meleklerim ve ben dedi ki...

Teşekkür ederim Mehtapcım,tek tesellim çocuklarımın emin ellerde olması.Dediğin gibi buna da şükür.

Unknown dedi ki...

Bence kızların seninle gurur duyacaklar ve asla o düşündüklerini söylemeyecekler.

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

Ben de çok üzülüyorum ben de.
Yanında olamamak her anını paylaşamamak beni de mahvediyor.
Teselli de bulamıyorum kendime.
Gün içinde o kadar çok özlüyorum ki oğlumu.
Bazen kaçıp gidesim bile geliyor okuldan.

meleklerim ve ben dedi ki...

İnşalah Elçincim,çok teşekkür ederim.

meleklerim ve ben dedi ki...

Yasemincim çalışan annelerin en büyük özlemi çocuklarının özlemidir herhalde.

уαѕємin... dedi ki...

çocuklarına iyi bir gelecek sağlamak için çalışıyorsun sen ve sen mutlu ve üretken oldukça çocukların için de daha iyi bir örnek olabileceğini aklından çıkartma dilekçim

hadi şimdi tüm olumsuz düşüncelerini kenara bırakıp bi silkelen ...

Hadii hemenn..

meleklerim ve ben dedi ki...

Teşekkür ederim Yasemincim.Bugün daha iyiceğim.Öptüm.